ראיון עם סמנכ”ל מלון מצודת דוד בירושלים

2

ראיון עם סמנכ”ל מלון מצודת דוד בירושלים

ראיון עם סמנכ”ל מלון מצודת דוד בירושלים, נחום מזור / לקוח החטיבה המקצועית

 

מהו מלון מצודת דוד?
מלון מצודת דוד בירושלים הוא מלון 5 כוכבים ששמו הולך לפניו. מדובר במלון יוקרה, מלון פאר, שמגיעים אליו אורחים מכל העולם כולל משלחות של ראשי מדינה וידוענים.  לאורחים שלנו יש סטנדרטים גבוהים מאוד ועלינו לספק אותם.

ספר על נקודת הקפה במלון
אנחנו עובדים עם קפה לנדוור כ-3 שנים ומשתמשים בתערובת פולי אספרסו איכותיים מבית לנדוור. הדגש שלנו הוא לנסות לנגוע בכל נושא ונושא על מנת לשפר את חוויית האורח שחייבת להיות ברמה של 5 כוכבים. אחד הנושאים שנלקחו קרוב לליבנו הוא נושא הקפה. כיום, אין ספק שהאורחים שמגיעים אלינו מצפים לקפה איכותי בכל שלב בשהות שלהם במלון – בארוחת הבוקר, בלובי ובמסעדות המלון. לכן, בעבודה עקבית, יצרנו יחד בתודעת הצוות מודעות גבוהה לנושא הקפה. מתקיימות הדרכות קפה קפדניות של אנשי לנדוור לכל צוות המלון, כולל הדרכות תיאורטיות ומעשיות. כיום יש לנו במלון בריסטות מקצועיים שמוציאים קפה איכותי ברמה הכי גבוהה שניתן. בעקבות ההקפדה שלנו על נושא הקפה במלון, אנחנו בהחלט מרגישים את התגובות של האורחים כאשר אנחנו רואים כי הם מדגישים את איכות הקפה במכתבי תודה ובאתרי האינטרנט ובמיוחד מציינים את חוויית הקפה בארוחת הבוקר.

 

מה החשיבות של הגשת קפה איכותי במלון מבחינתך?
אנחנו במלון הגדרנו את נושא הקפה כבעל חשיבות גבוהה ביותר. לכן, מעבר להדרכות בריסטות שאנחנו עושים, חשוב לנו להקפיד על הדרכות גם לחברי צוות המלצרים והמנהלים משום שיש חשיבות גדולה גם במהירות הוצאת הקפה, שלא יתקרר, איך להגיש אותו, איזו כפית להתאים למשקה ועוד ועוד. הקפה נמצא בתודעה מאוד גבוהה בצוות שלנו בזכות עבודה משותפת עם לנדוור.

 

מה חשוב לך בבחירת ספק קפה?
כאשר אני בוחר ספק, חשוב לי מי הפרטנר שלי. לשנינו יש אינטרס משותף, שהמוצר יהיה איכותי, שיוגש יפה, שהלקוח הסופי יהיה מרוצה ושיהיה תהליך של הדרכות ובקרה. במקרה שלנו, נציגי לנדוור ראו איתנו עין בעין ובשל החשיבות הרבה שהחלטנו להקדיש לנושא איכות הקפה במלון, הגדרנו נוהל בו בכל שבוע נכנס נציג מטעם חברת קפה לנדוור ובודק את תקינות המכונות. בנוסף, מנהלת ההדרכה סופי מגיעה לעיתים תכופות על מנת להדריך את הבריסטות ולוודא שהרמה הגבוהה נשמרת למרות חילופי כוח אדם.
בסופו של דבר המוצר ללקוח הוא איכותי מאוד ועל זה מגיע שאפו גדול.

 

ספר על שיתוף הפעולה האחרון שעשיתם עם קפה לנדוור
החלטנו לעשות תחרות של בריסטות במלון – חצי גמר וגמר. לגמר הגיעו 4 מתמודדים מאגף מזון ומשקאות. המתמודדים נמדדו בכמה קריטריונים: טכניקת עבודה, יצירתיות, ניקיון, זריזות ומהירות.
המשקאות שעליהם היה להכין היו אספרסו, קפוצ’ינו ומשקה בבחירה אישית שהם המציאו, כל עוד הבסיס הוא של קפה. המתמודדים עשו דברים מדהימים עם קרמים וליקרים שונים, במגוון צורות הגשה מרהיבות.
בסופו של דבר זכה בריסטה מצוות מסעדת “עונות”, שזוהי המסעדה המרכזית של ארוחות הבוקר. הוא מוציא בכל יום מאות כוסות קפה ולמרות זאת אינו מתפשר על איכות הקפה בכל ספל ודואג להוציא את ספל הקפוצ’ינו או אספרסו הטוב ביותר בכל פעם.
יש לציין כי לגמר הגיעו לשפוט מנהלי המלון ומנהלי החברה. הפרויקט המשותף הזה היה הדובדבן שבקצפת שבשיתוף הפעולה שלנו מול לנדוור. היה תענוג וראווה לעיניים לראות לאיזו רמה של קפה הגענו בעזרת התמדה ונחישות. בסופו של דבר האורחים שלנו מרוויחים מסטנדרט של קפה ברמה הכי גבוהה בעולם.

 

מילה לסיום
קיים שיתוף פעולה מדהים ופורה מול כל אנשי לנדוור, החל מסופי כהן מנהלת ההדרכות, דורון טלקר מנהל תיק הלקוח, אלי לוי מנהל המכירות הארצי ועד לאנשי השירות הטכני. כולם תורמים לעשייה המרובה. אני מרגיש שיש לי פרטנר אמיתי בקפה.
כמו כן, אני רוצה להודות ליאיר שפירא, מנכ”ל חטיבת הסחר והשיווק שהגיע לשפוט בתחרות ועזר לנו לקדם את תחום הקפה במלון.

/ מגזין

Share the Post

About the Author

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

סל הקניות