fbpx

קפה לנדוור – סיפור ההיסטוריה – שנות ה־ 90’

שנות ה־ 90’ בתנופה מחודשת

שלי ודיויד פדרמן, 1993

שלי ודיויד פדרמן, 1993

עם פרישתו של שלי פדרמן מדירקטוריון עלית ב־ 1996, גברה מעורבותו במתרחש בקפה לנדוור.
עתה, כשהוא משוחרר מחשש לניגוד עניינים שיכול היה להיווצר בתקופת היותו בעלית, בחן שלי מחדש את מקומה של קפה לנדוור במפת עסקיו. “החלטתי להתמקד בשני נושאים,” אמר לימים, “קפה ודשנים.” בשני התחומים העסקיים התעשייתיים הללו, זיהה שלי יתרונות משמעותיים ובשניהם הייתה לו הזדמנות מצוינת לנצל את הידע האישי שלו בתחום הסחורות, יחד עם התשוקה לפעילות תעשייתית ולניהול מודרני. שלי הפך את לנדוור הוותיקה למערכת ייצור מודרנית וחדישה, כמעט ללא מגע יד אדם ולא פחות מכך, ביצע שינויים מרחיקי לכת באסטרטגיה הניהולית והשיווקית, כולל מעבר מהתעסקות בשוק הקמעונאי בלבד (קפה שחור), לפלחי שוק נוספים כמו השוק המקצועי, המשרדי והצרכני.
יחד עם ההתרחבות בפעילות העסקית של לנדוור בתחומי הקפה, שכללה הקמת מערך שירות טכני – החיוני לפעילות מוצרי האספרסו, שמר שלי על התמקדות בעסקי הקפה בלבד, ובתקופתו נחקק הלוגו “קפה לנדוור – רק קפה מאז 1919 “.
בראשית שנות ה־ 90 ‘ סער שוק הקפה השחור בארץ, כשאסם נכנסה אליו עם קפה שנשא את שמה. המהלך לווה במסע פרסום אגרסיבי ועליו הגיבה עלית בקמפיין עתיר תקציב משלה. לנדוור נהגה באיפוק והצליחה לשמור על מקומה בשוק, בעיקר בזכות איכות ואמינות המותג הוותיק.
כתוצאה מהמאבק בין שתי החברות הגדולות גברו המודעות והביקוש לקפה השחור, אך כששקעו האדים של “קרב הבוץ”, כפי שכונה בתקשורת דאז, הסתבר שאסם לא הצליחה לשנות באופן משמעותי את יחסי הכוחות וכעבור זמן מה ויתרה לחלוטין על מותג משלה בפלח שוק זה.
באמצע שנות ה־ 90 ‘ התחילה, כזכור, בלנדוור מגמת ההשקעות במערך ייצור חדש ומודרני. בשלב הראשון הוחלט להשקיע באמצעים לשיפור טריות הקפה הארוז, להארכת חיי המדף בנקודות המכירה. בשלב זה נרכשה מערכת ייצור חנקן מרכזית התורמת לאטימה מלאה של אריזות הקפה וכך נשמר הטעם והריח שלהם לאורך זמן. כמו כן נרכשה מכונת אריזה חדשה לאריזת קפה בוואקום.
במהלך השנים הבאות הוחלף כל קו הייצור הישן במערכות חדישות ומודרניות החל ממערך אחסון הקפה הירוק, שינוע הקפה במפעל, תנור הקלייה, ציוד הטחינה, וכן כל קווי האריזה למוצרים השונים. שטח המפעל הורחב והוא כולל מעבדה לבקרת האיכות וחדר הדרכה המיועד לתרגול בריסטות לקוחות המפעל. כמו כן נפתחה במקום חנות קונספט לשירות הצרכנים הפרטיים.

/ 100 שנה

Share the Post

About the Author

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *