fbpx

קפה טוב לעסקים

קפה טוב לעסקים

סקר שבוצע בארצות הברית הראה שעובדים מייחסים חשיבות רבה לקפה טוב בעבודה. חלקם אפילו טוענים שהוא עוזר להם לסגור עסקאות עם לקוחות ולעבוד טוב יותר כצוות

כמו שהמטבח הוא הלב של הבית, המטבחון הוא כנראה הלב של המשרד, בעיקר אם פועמת בו מכונת קפה. בסקר שבוצע לאחרונה העידו עובדים שהקפה שהם שותים במשרד ממלא תפקיד חשוב בהצלחתו של מקום העבודה. משיבי הסקר הגדירו את הקפה כגורם חשוב בסגירת עסקאות, יצירת רשתות קשרים ולכך שהעובדים מפיקים מעצמם את המרב. ממצא מעניין נוסף הוא שאנשים ששותים קפה נוטים להגדיר את עצמם כ”מצליחים מקצועית” יותר מאשר הקולגות שלהם שאינם שותים קפה.

“סקר הפסקת הקפה” – זה השם של הדוח המדובר – הוזמן על ידי חברה אמריקאית שמספקת פתרונות קפה למשרדים. אבל גם מניחים מראש שהממצאים יחמיאו למשקה, הנתונים עדיין מעניינים. בסקר השתתפו 843 מועסקים בסביבה משרדית ו-505 מועסקים בסביבה משרדית ששותים לפחות כוס קפה אחת ביום והוגדרו כ”שותי קפה”. בין העובדים שענו על השאלון, 89% אמרו שספל קפה יכול לעשות את יום העבודה כולו טוב יותר. אם לוקחים מהם את המשקה האהוב, שותי הקפה עלולים לחוות מגוון תחושות לא רצויות: 36% יהיו מותשים, 35% יהיו זעפנים, אצל 30% תיפגע תפוקת העבודה, 20% יהיו בלתי מאורגנים ו-14% יהיו שכחנים. הנתון האחרון לא הפתיע אותנו – כבר הוכח ששתיית קפה יכולה לעזור לזכור פרטים, בעיקר אם מתזמנים נכון את זמן הלגימה.

85% מהעובדים אמרו שכוס קפה עם לקוח או קולגה עשויה להיות דרך מצוינת לבניית מערכות יחסים. זוהי עוד הוכחה לכך שקפה הוא הרבה יותר מקפאין, ושגם הטקס הוא חלק מהעניין (אחרת כולנו היינו בולעים גלולת קפאין על הבוקר ורצים לעמל יומנו, לא?). 84% משותי הקפה מסכימים שהאפשרות לשתות קפה טוב במשרד היא הטבה חשובה, 52% היו רוצים שהחברה שבה הם עובדים תדאג לקפה באיכות גבוהה יותר במשרד. אגב, עובדים שחשים שהמעסיקים שלהם דואגים להם, נוטים להיות מרוצים יותר, נאמנים יותר ומעורבים יותר. כל מנהל חולם על צוות כזה, וקפה טוב במשרד יכול להיות צעד אחד בדרך לשם.

זריקת מרץ חברתית

אך כאמור, לא מדובר רק בהשפעה הישירה של הקפה או הקפאין עצמו על הגוף. במקום העבודה הפסקות הקפה ממונפות הרבה מעבר לזריקת מרץ. לא נגזים אם נאמר שפינת הקפה היא החלופה המודרנית לבאר של הכפר או המקבילה האנושית לגב המים בסוואנה. 19% מהמועסקים שהשתתפו בסקר אמרו שהקולגות שלהם עושים את סיעורי המוחות המוצלחים ביותר או את שיתופי הפעולה הטובים ביותר סביב מכונת הקפה. 37% הודו שהם עושים סיבוב אל פינת הקפה פשוט בשביל להתעדכן במה שקורה עם חברים לעבודה, 16% ילכו לשם כדי לתקשר עם הבוס שלהם בדרך נינוחה יותר, 13% יבקרו במטבחון כדי לעשות סיעור מוחות או לחלוק פרויקטים עם אנשים אחרים, 9% ייגשו למכונת הקפה כדי להתניע את היצירתיות שלהם עצמם. צודקים – קפה אכן יכול להועיל ליצירתיות, בעיקר אם יש בסביבה קצת רעש.

אז נכון, שום מכונת קפה לא תהפוך סטארט-אפ של 12 אנשים לגוגל, אבל אולי היא תקרב אתכם עוד כמה סנטימטרים לשם. מה שבטוח זה שהיא תעזור לאנשים במשרד לחייך קצת יותר על הבוקר.

>> למכונות קפה למשרד לחצו כאן

>> לחנות הקפה לחצו כאן

/ מגזין

Share the Post

About the Author

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *