מושג החודש: קפאין

3

מושג החודש: קפאין

קפאין נחשב לאחד החומרים הנפוצים בעולם. בצריכה מידתית, ניתן לייחס לו מספר תופעות חיוביות עבורנו. את הקפאין ניתן למצוא במגוון משקאות קפה ותה, קולה ובשוקולד

הקפאין הוא חומר לבן וקריסטלי שהתגלה בשנת 1819 בגרמניה וניתן למצוא אותו במגוון עלים פירות וצמחים. רופאים ודיאטנים ברחבי העולם מתווכחים לגבי כמות הקפאין המומלצת לצריכה ביום. בצריכה מידתית וסבירה לקפאין השפעות חיוביות על גוף האדם בעוד צריכה עודפת של קפאין עלולה להיות מסוכנת, לגרום להרעלת קפאין ולתופעות לוואי מסוכנות וחמורות לכלל האוכלוסייה ובפרט לנשים בהריון.

השפעת הקפאין על גוף האדם
הקפאין משפיע על גוף האדם בכמה דרכים:
• משפיע על מערכת העצבים המרכזית ומפחית את תחושת העייפות
• מגביר את כושר הריכוז, הקואורדינציה והעירנות
• מזרז את פעילות העיכול

בדרך כלל הקפאין משפיע על הגוף תוך כשעה מרגע צריכתו והשפעתו פגה תוך ארבע עד חמש שעות. גוף האדם יכול לפתח חסינות לקפאין כך שהשפעתו על העירנות תהיה פחות חזקה בקרב אנשים ששותים כמויות גדולות של קפה מידי יום. בשורה התחתונה כל אחד מאיתנו מגיב מעט אחרת, ישנם אנשים עליהם השפעת הקפאין כמעט לא מורגשת.

 

ערביקה, רובוסטה וקפאין
מבין שני זני הקפה ערביקה ורובוסטה, הראשון הינו הזן האציל והעשיר יותר והוא מכיל 0.8 – 1.5 אחוזי קפאין ואילו האחרון טעמו מריר יותר ומכיל 1.5 – 3.8 אחוזי קפאין.

דוגמאות לכמות קפאין במשקאות שונים:

קפה אספרסו (כ-50 מ”ל): כ-100 מ”ג קפאין
קפה נמס (כ-200 מ”ל): כ-75 מ”ג קפאין
קפה שחור (כ-200 מ”ל): כ-85 מ”ג קפאין
קפה שהוכן בפרקולטור (כ-200 מ”ל): 80-135 מ”ג קפאין

קפה נטול קפאין (כ-200 מ”ל): כ-7 מ”ג קפאין
משקה אנרגיה (כ-250 מ”ל): כ-80 מ”ג קפאין
תה שחור (כ-170 מ”ל): כ-50 מ”ג קפאין
קוקה קולה (כ-350 מ”ל): כ-34 מ”ג קפאין

/ מגזין

Share the Post

About the Author

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

סל הקניות