fbpx

לגמתם ולא ידעתם

לגמתם ולא ידעתם

shadow

הוא טעים, הוא מעורר, יש לו תפקיד חברתי והוא תירוץ להפסקה. את כל זה אתם כבר יודעים. אבל יש עוד כמה עובדות, רובן משמחות, שיפתיעו אפילו שותי קפה ותיקים

בכל שנה נצרכים ברחבי העולם 500 מיליארד ספלי קפה, מתוכם 15 מיליארד הם ספלי אספרסו איטלקי. הקפה שאנחנו שותים מיוצר ב-50 מדינות בעולם, כולן מדינות מתפתחות, והמוצר הנסחר היחידי שעולה עליו בנפח המסחר הוא נפט גולמי. 25 מיליון בני אדם מתפרנסים מחוות הקפה (זה לא כולל כמובן בריסטות, מלצרים, עובדים במפעלי הקלייה ועוד המונים אחרים) ובתי הקפה הם הנישה הצומחת ביותר בענף המסעדנות. הזנים הנסחרים ביותר הם ערביקה ורובוסטה והמדינה שבה צריכת הקפה לנפש היא הגבוה ביותר היא לא אחרת מאשר פינלנד.

קפה טוב במיוחד לנשים

על פי מחקר שבוצע באוניברסיטת הרווארד, נשים ששותות לפחות כוס קפה אחת ביום מצויות בסיכון נמוך ב-20% מהממוצע הכללי לסבול מדיכאון. שתיית משקאות אחרים שיש בהם פחות קפאין, כולל תה וקפה נטול קפאין, לא עושה את העבודה.

טעם מבלבל

לקפה שעבר קלייה חזקה יש טעם חזק יותר מאשר לקפה שעבר קלייה קלה, אבל בקפה הכהה יש פחות קפאין כי חלקו נשרף בתהליך הקלייה.

יש שעה אידיאלית לקפה!

רובנו שותים את הקפה שלנו בהתאם לשעות היממה ולפעילויות בלוח הזמנים שלנו, כשהחשובה ביותר ביניהן לצורך העניין היא הקימה בבוקר. ערוץ היוטיוב לענייני מדע AsapScience מציע לקחת בחשבון גם את התנודות ההורמונליות בגוף שלנו כדי לקבוע מתי הכי כדאי לגשת למכונת הקפה שלכם ולשוב משם עם הספל הבא. אל דאגה – זה לא מסובך ואין צורך בבדיקות. ההורמון הרלוונטי הוא הורמון המתח קורטיזול. כשרמות הקורטיזול גבוהות, השפעת הקפאין נמוכה יותר ולכן שתיית קפה בשעות השיא של הקורטיזול היא בעצם “בזבוז” קפאין. שעות השיא של הורמון המתח הן בין 8 ל-9 בבוקר, אחר כך בין 12 ל-13 בצהריים ושוב בין 17:30 ל-18:30. לכן מומלץ לחכות עם הקפה הראשון של הבוקר ל-10, או לשתות אותו מוקדם מאוד בבוקר. מהקפה של אחר הצהריים מומלץ ליהנות מתישהו בין 14 ל-17, שעות שידועות כזמן נפילת המתח בעבודה.

תזכרו את זה: קפה מפחית את הסיכון לחלות באלצהיימר

עוד סיכון שמופחת באמצעות שתיית קפה הוא פיתוח אלצהיימר. מי ששותה שלושה עד חמישה ספלי קפה ביום נהנה מסיכון מופחת ב-20% לסבול מהמחלה, כך קבע מחקר שהוצג בשנה שעברה בפני קונגרס האלצהיימר האירופאי השנתי. זה לא הכול – מחקר שפורסם השנה בכתב העת המדעי Heart הראה שמספיקה כוס קפה אחת ביום כדי להפחית את הסיכון לחלות במחלות לב שקשורות להסתיידות עורקים; ומחקר של אוניברסיטת Duke מ-2011 הראה ששתיית ארבע כוסות קפה ביום מפחיתה בחצי את הסיכון לחלות בסוכרת.

קפה עוזר לכם לעשות כושר

שתו כוס קפה לפני שאתם יוצאים לריצה. על פי כתבה במגזין הכושר Shape, קפה יכול לחזק את העמידות הגופנית ולגרום לתחושה שהריצה או רכיבת האופניים הארוכה קלה יותר. מומלץ לוותר על הסוכר שיכול לנגוד את פעילות הקפאין.

אז אם קודם הרגשתם שאתם צריכים למצוא תירוץ לכוס הקפה הבאה שלכם, נראה לנו שחסכנו לכם עבודה.

/ מגזין

Share the Post

About the Author

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *