fbpx

הקפה עושה את העבודה

הקפה עושה את העבודה

קפה בעבודה הוא הרבה יותר ממנת קפאין מעוררת. יש לא מעט סיבות טובות ללגום אותו בין תשע לחמש ואנחנו מהמרים שלא כולן מוכרות לכם

פעם, לא מאוד מזמן, כשרוב האנשים חיו בכפרים, מקום ההתכנסות היה באר המים. גברים ונשים נאספו סביבה בלווייתם של כמה עזים וגמלים, לא רק בשביל להרוות את הצימאון, אלא גם כדי להיפגש, לרכל, להתערבב ואם כבר ללגום – אז ביחד. אורח החיים שלנו היום שונה לחלוטין ובכל זאת לא ויתרנו על באר המים. יש אנשים שיש להם בָּאר קבוע (האמריקאים קוראים לזה drinking hole), יש כאלה שפוקדים כמה פעמים בשבוע את הקפה השכונתי, אבל ה”באר” הפופולארית מכולן היא פינת הקפה במשרד.

יש כמה סיבות מצוינות לשתות קפה בעבודה. המובנות מאליהן: הוא מעורר, הוא טעים, הוא על חשבון הבוס, ופינת הקפה היא המקום שבו מתרעננים ומתחזקים את הקשרים עם החברים לעבודה. חוץ מאלה יש עוד כמה סיבות טובות אך מוכרות פחות לשתות קפה בעבודה.

קפה תורם לתפוקה. אתם בטח לא זקוקים למחקרים כדי לדעת עד כמה פינת הקפה תורמת לחיי החברה בעבודה. אבל מחקר מ-MIT שנערך במרכז שירות טלפוני והתפרסם ב-2010 מצא קשר בין הפסקות קפה לבין תפוקה. החוקרים גילו שכאשר הפסקות הקפה תוזמנו כך שאנשים שעובדים יחד יוכלו לקחת אותן באותו זמן, הביצועים של אותם עובדים היו טובים יותר. ניסוי נוסף: עובדי החברה הבריטית Cyber-Duck השתתפו בניסוי שנמשך שבועיים. במשך שבוע אחד הם צרכו קפה כרגיל ובמשך שבוע נוסף נמנעו מהמשקה. בכל יום הם השיבו על שאלונים שביקשו מהם לדווח על תפוקה, חרדה, מצב-רוח, ריכוז ומוטיבציה. התוצאות הראו על הבדל של 19% בתפוקה ובמוטיבציה לטובת שבוע הקפה. אגב, לא מדובר רק בקפאין: בשבוע שבו העובדים נאלצו להימנע מקפה, הם צרכו יותר משקאות אנרגיה ותה, ועובד אחד אפילו פרש מהניסוי כי חשש שללא קפה לא יצליח להתמודד עם עומס העבודה שלו.

אם אתם רוצים לחזק את התפוקה עוד יותר, אז… נצלו את ההפסקות לשיחות שקשורות לעבודה. חוקרים מאוניברסיטת פורטלנד בדקו אם מיני-הפסקות תורמות או לא תורמות לביצועים. הם הגיעו למסקנה שכן, בתנאי שההפסקות מנוצלות לדברים אחרים שקשורים בעבודה (הפסקות צהריים זה כבר סיפור אחר ובהן בהחלט מומלץ להתרגע). אז כשאתם מתוגדדים בפינת הקפה, עדיף לשוחח על הפרויקט מאשר לרכל על הבוס.

קפה עוזר לעשות פחות טעויות. קפאין הוא חומר מעורר. הוא מנטרל את קולטני האדנוזין במוח, מה שגורם לחומרים מעוררים, הקשורים בין היתר ליכולת שלנו להתרכז, להמשיך לעשות את העבודה שלהם במרץ. יש מחקרים שמראים שקפאין עוזר לעובדים להגיע לביצועים טובים יותר. מחקר שנערך בבריטניה ב-2010 הראה שעובדי משמרות שצרכו קפאין עשו פחות טעויות מהקולגות שלהם שלא צרכו קפאין.

קפה מקל על הכאבים שכרוכים בעבודה בישיבה. אנשים שצמודים שעות ארוכות ביום למסך, כיסא ומקלדת, סובלים לעתים קרובות מכאבי גב ומפרקים. מחקר שבוצע ב-2012 במכון הלאומי לבריאות תעסוקתית בנורווגיה הראה שקפאין עשוי לשכך כאבים בצוואר, בכתפיים בזרועות ובשורש כף היד.

בתי קפה הם מקומות שטוב לעבוד בהם (גם אם שותים שייק). בתי קפה מספקים מקום לשבת בו, חיבור לחשמל, רשת אלחוטית, אנשים לבהות בהם, מנות מגוונות של קפאין ומשהו לנשנש בצד. אבל הם מספקים עוד דבר שאולי לא ידעתם שעשוי לתרום ליצירתיות שלכם: חוקרים מאוניברסיטת בריטיש קולומביה, שהטילו משימות יצירתיות על 300 מתנדבים, גילו שהפורים ביותר ביניהם הם אלה שעבדו בסביבה עם מידת רעש מתונה, כ-70 דציבלים, רמת הרעש המאפיינת בתי קפה. מי שרוצה ליהנות מהאפקט בלי לצאת מהבית או מהמשרד ולשתות את הקפה שלו בספל הפרטי, יכול להיכנס לאתר Coffitivity שמספק רעש רקע של בית קפה ומאפשר לבחור בין סאונד של בוקר, סאונד של הפסקת צהריים, או סאונד של קפה באוניברסיטה. סיבה נוספת שהופכת את בית הקפה למקום טוב לעבודה היא שהישיבה שם עולה לנו כסף, גם אם ישבנו שלוש שעות על הפוך אחד וכוס מים. העובדה ששילמנו (וגם טרחנו להגיע עד שם ולסחוב איתנו את המחשב) יוצרת מחויבות שתימנע מאתנו לבזבז את הזמן בבהייה או בשיחות טלפון בטלות ותעודד אותנו לעבוד באמת.

השתכנעתם? שתו את הקפה שלכם בשעה 14:00. שירותי הבריאות הלאומיים של בריטניה חושבים שהשעה שבה האנרגיות שלנו מצויות בשיא השפל היא 14:16. מכיוון שההשפעה של הקפאין מתרחשת תוך 15 עד 30 דקות מרגע השתייה (הזמן תלוי, בגיל, במין, במשקל ובסבילות לקפאין), הכי טוב לתזמן את הפסקת הקפה ל-14:00.

/ מגזין

Share the Post

About the Author

Comments

No comment yet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *